Vi hjælper virksomheder med at skabe vækst og øget indtjening gennem optimering af deres produkt portefølje, skabe en klar retning og salgsstrategi, optimere deres salgsprocesser og services for derigennem at opfylde deres kunders behov.

Udvikl eller dø! Det er situationen i den nuværende konkurrencesituation og du skal genopfinde dig selv igen og igen, hvis du forsat vil have en plads i markedet. Den dårlige nyhed er, at det kun bliver værre….

Den største udfordring for mange europæiske virksomheder i disse år er manglende organisk vækst på toplininen og hvordan de skal håndtere den hurtigt skiftende konkurrencesituation. Hvordan skal de forudse fremtiden, når tingene ændrer sig så hurtigt og med en så stor effekt? Krisen i Ukraine, Brexit og Trump er bare nogle af de situationer, som viser hvor svært det er at forudse – selv den allernærmeste fremtid og at du ofte ikke har indflydelse på det, som ender med at påvirke din forretning kraftigt.

Så hvordan gør man forretning med svingende olie & råstofpriser, faldende globale markedspriser i næsten alle segmenter, ny disruptiv teknologier, som tager markedsandele eller udsletter hele områder og samtidig sikre din forretning på både kort og lang sigt?

I Excellerator tror vi på følgende skridt for at imødegå disruption og “sikre” din forretning i det lange løb:

  1. Glem tanken om at du kan forudsige ting, men forbedr din even til at skrue op og ned.. Hold dig fit og manøvredygtig gennem løbende udvikling af din forretning – ryd løbende ud i ikke værdiskabende aktiviteter – altså aktiviteter, som ikke skaber værdi for dine kunder eller signifikant værdi for dig
  2. Fokuser mere på at skabe værdi end at reducere omkostninger. Kost reduktioner med det formål at nå næste kvartals nøgletal er the sikre vej til at blive overhalet eller disrupted. Du underminerer dit brand og den reelle værdi, som du skaber for dine kunder bliver langsomt mindre og mindre. Kost focus er naturligvis en vigtig del af at styre en virksomhed, men på daglig basis. Værdiskabelse for dine kunder er en bæredygtig måde at gøre forretning på.
  3. Hold tæt kontakt til dine vigtigste kunder. Involver dem i din strategi, spørg dem om deres pans/gains, byg relationer i alle led imellem jeres organisationer. Ved at gøre dette vil du få øje på nye salgsmuligheder, men mere vigtigt: du vil hele tiden få taget temperaturen på jeres samarbejde og derved kunne sikre at de bliver.
  4. Uden medarbejdere ingen forretning. Tiltræk de bedste (og ofte dyreste) medarbejdere og skab high performance teams, empower dem, motiver dem og du vil se langvarige resultater. Tillid frem for KPI´er

Vores forretningsudviklings proces består af: UDFORSK, UDVIKL & UDFØR

Hvad er mine muligheder?

Udforsk     kortlægning af den nuværende situation vedr. produkt porteføljen, konkurrenter/kunder, risici…

Udvikl        udforming af stratgier og markedsplaner, trevidering af forretningsmodellen, trimning af din produkt portefølje, kunderejse kortlægning…

Udfør         Go to market planer, organisationsudvikling,  få planerne implementeret og forankret i virksomheden/organisationen

HVER BOKS BESTÅR AF FORSKELLIGE VÆRKTØJER OG PROCESSER som for eksempel:

  • Workshops

  • Værktøjer

  • Træning og implementering

  • Modeller

  • Øvelser

  • Interne TALKS og vidensdeling

  • Aflevering og planer

EXCELLERATOR arbejder med:

  • Mindset
  • Strategy & business models

  • Field study and research

  • Risk Management

  • Internationalisation

  • Customer segmentation

  • Project pipeline

  • Service Design

  • Go to market strategy

  • People and Performance

FOR AT GØRE DET LETTERE AT OVERSKUE HAR VI LAVET BOKSE, SOM FORKLARER INDHOLDET AF DE 3 FASER PÅ REJSEN. VI SKRÆDDERSYR PROCESSEN TIL DIT FIRMA, DIN SITUATION OG UDFORDRING.

BUSINESS DEVELOPMENT EXPEDITION

We develop and design a taylor made business development expedition for each of our customer to ensure sustainable growth for people and business.

Read more here…

EXPLORE GO INTERNATIONAL

Getting you strategy, business model and product portfolio ready to cross the boarders. Where to play, how to win.

Read more here…

EXPLORE CUSTOMER & COMPETITOR MAPPING

Getting a better understanding of Competitor and your customers’ needs and defining your competitor landscape for inspiration, navigation and action.

Read more here…

DEVELOP BUSINESS MODEL AND STRATEGY

Developing a business model and strategy to define business direction and goals for securing a sustainable growth and profitability.

Read more here…

DEVELOP PRODUCT PORTFOLIO MANAGEMENT

Getting a strong updated product portfolio but cleaning up, reducing complexity and defining your future product pipeline.

Read more here…

DEVELOP CUSTOMER AND MARKET SEGMENTATION

Securing growth and increased profitability by selecting markets and customer segments with the highest fit to your strategy and product portfolio. Find new target segments and increase your sales to existing customers.

Read more here…

VI STARTER HVOR SKOEN TRYKKER.

DEVELOP CUSTOMER JOURNEY MAPPING

Strengthen your customer service by mapping the main contact points with your customers and get more loyalty and better allocation. Invest where the output is the biggest.

Read more here…

EXECUTE PROJECT PIPELINE PROCESS

Getting a stronger quotation process with a higher hit rate and outcome by screening, value selling and bringing your value propositions to market.

Read more here…

EXECUTE GO TO MARKET STRATEGY

Creating a market and implementation plan for a specific market by defining customer segments, product portfolio and channels and mapping of sales potential/risks.

Læs mere…

EXECUTE PEOPLE & PERFORMANCE

Getting your strategy and business plans anchored in your organization to secure personal commitment, empowerment and high performance within your teams.

Read more here…

SUSTAINABLE BUSINESS DEVELOPMENT EXPEDITION.! 

Book a meeting and learn how you can grow your business  with us!

CONTACT US NOW!